20/1 2016 Svar på kommentar om det mentala

Alice "Horsegirl" skriver:
hoppas ditt år blir underbart! 
skulle inte du kunna göra ett inlägg om hur du tänker mentalt inför viktiga tillfällen och om hur du försöker tänka när saker inte går som du hade tänkt dig, det hade varit intressant! 
kram
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Alice och tack för din kommentar!

Jag önskar jag satt för kanske ett halvår sedan och svarade på detta... Just nu är den mentala biten inte med mig efter höstens övningar.

Jag har innan alltid haft ganska lätt att skaka av mig ett dåligt resultat med tex Boy för att byta häst till tex Diablo och fokusera på honom. Jag hoppas verkligen att jag fortfarande har den förmågan kvar till våren men jag övar redan nu på träningarna att ta fram det som var bra och lämna det dåliga bakom och sen fokusera på nästa häst som ska tränas. Mamma har sen vi var små alltid varit på oss när vi kommit ut från tävlingsbanan att kunna säga vad som var bra och det har gjort att jag fokuserat på det som var bra. Det kan bara vara att hästen bjöd fram men om det är det bästa den dagen så är de det.

Efter hösten så har jag sämre självkänsla och självförtroende så jag måste aktivt tänka på det som är bra och inte snöa in på det dåliga. Mycket hänger på din egen disciplin tycker jag.

Jag tror att nyckeln ligger i dina tankar, du måste tänka positivt om dig och din häst och inte tillåta dig att älta det som var mindre bra. Ni har många träningstimmar och tävlingar framför er och det måste kännas bra.

Alltid lätt att skriva/säga men svårare att leva efter.

Lycka till

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0