7/12 2016 Hästarna igår

Hästarna jag och mamma jobbade med igår tisdag kväll var:
Collin
Money Boy
Matteus
Harry Barry

Collin
Började med ett pass på banan med Collin. Tycker att han går på ok, jag tar det lugnt nu efter hans problem med hovarna så att han får en schysst chans tillbaka. Måste vara rädd om kronprinsen ju.

Money Boy
Ett pass på banan för kungen. Han kändes riktigt fin och jag red och hade Boys höger bak i åtanke hela tiden plus att jag skulle ha koll på bogarna hela tiden. Gick riktigt bra och jag kände att bogarna var på plats hela passet, vilken lycka!

Matteus
Mamma jobbade med Matteus på lina. Hon fortsatte med jobbet vi koncentrerar oss på nu, att han ska gå fram när vi ber om det. När hon smackade så ökade han drivet som är planen och när hon gav signal för längning av steget så tycker vi att han faktiskt lite lite höjer framdelen och trycker på bak framåt i en längning. Han är smart Lilleman.

Barren
Jag linade Barren och här jobbas med samma sak, han ska gå fram för våra signaler. Han blir bättre för varje gång.

Han är en stjärna Harry Barry. Har jag berättat att My 9 år red honom ett pass förra veckan helt okomplicerad var han. "ja ja vill du lilla där uppe galoppera så gör jag det"

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0