21/12 2016 Money Boy

Det blev ett pass på Money boy igår också.
Han är så mjuk och fin just nu att man helst av allt bara vill "åka runt" och njuta. Nu är det ju så att man inte får nåt extra av Boy om man inte kan rida ordentligt så det är bara att bita ihop och lära sig... igår så fick jag bitvis till det med alla hjälper så att han höjer upp sig i framdelen och jag styr det med mina skänklar. Jag får i detta läget INTE luta mig bakåt alls utan mer sitta med i rörelsen framåt och hela tiden ha honom lösgjord. Inga statiska armar på ett ställe utan jag måste känna efter var jag ska ha dem och hjälpa honom.

Jag måste hela tiden passa att han inte trycker upp nacken utan jobbar på rätt ställe. Jisses så svårt men roligt!
Man kan ju inget annat säga än att Boy verkligen lär mig att rida.

Emma är otroligt noga med att jag inte rider honom med någon spänning i kroppen och vi kan märka att han tagit ett stort steg fram i styrka eftersom han svarar upp på det vi idag ber om det orkade han inte för några månader sen. Nu orkar han trava mer "stort" utan att gå i "passagefart"

Trav med yviga framben är inte rätt här utan han ska trava på i härlig bjudning och jobba upp mer i framdelen och på så vis få mer gest i traven om ni fattar min flummiga beskrivning.

När jag får till det i galopp så är det verkligen plättlätt att göra ett snyggt enkelt byte. Jag tycker dock att det är svårt att samla ihop honom tillräckligt i galoppen men det får jag träna på. När vi kommer rätt så är det så enkelt att gå ner i skritt alternativt halt.

Piloten har utmaningar framför sig, här gäller det att lära sig att rida på rätt sätt och inte åka med utan verkligen rida rätt.
 



Kommentarer
- Josefin Nilsson

Wow vad fina!

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2016-12-21 @ 08:51:30
Blogg: http://josefinnnilsson.blogg.se/
- Anita

Stiligt !

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2016-12-21 @ 09:16:47
Blogg: http://siliiins.blogg.se/
- Anneli A

Jättekul att ni gör framsteg ... fina 😍

Svar: Ja då blir allt extra roligt!
Sandra Wickström

2016-12-21 @ 17:24:52
- Ellen - tävlingsryttare

Jättefina!

Svar: Tack snälla ❤
Sandra Wickström

2016-12-21 @ 17:44:45
Blogg: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0