20/12 2016 Hoppning med små favoriter

Igår åkte vi på hoppträning för Therese Överlien med de 3 små ponnysarna hemma.
Alltid bra träningar för Therese och jag gillar verkligen att hon inte lämnar nåt åt slumpen. Högsta betyg till Therese från oss alla 3.

Moa-Valentina
Mimmi-Matteus
Jag-Bella

Matteus
Jag fick i läxa sist med Matteus att jobba på bjudningen och den sitter hemma med mig på ryggen sen visste jag inte hur det skulle vara med ryttarbyte. Vill ju att My ska få komma ut med honom snart på lite P&J och tänkte då såhär, upp med Mimmi som är en bättre hoppryttare och se hur han tar bytet på träningen. Det gick superbra!
Så roligt att se Mimmi rida på min Lilleman och se hur fint han sköter sig och lyssnar på henne! Stolt över honom!!!
Fick rådet att jobba på som vi gjort med honom :)

Bella
Jag tog Bella denna gången och det var Mimmi som red henne senast på träningen så det var lite spännande att se hur hon tog ryttarbytet. Inget problem med bytet och hon hoppade bra. Övergången trav till galopp var så mycket bättre än dagen innan så det är en smart liten ponny. Fick i läxa att jobba med halvhalter som nr.1 nu.

Valentina
Ägaren Carola och Benny kom och tittade och hon hade med ett annat bett som Moa bytte till direkt. Positiv reaktion på bettbytet direkt. Valentina fick samma hemläxa som Bella, halvhalter.

Nu känner man sig mer taggad att träna vidare med de 3 musketörerna :)

Ja vi vet att vi är lite stora för alla 3 ponnysarna men vi har bra balans och stör dem inte uppe på ryggen. Viktigare att få välutbildade ponnys än att vi inte är 10 år längre ;)

När vi kom hem red Mimmi ut med Bolt i sällskap med Moa och Chanel. Bolt var på bra humör hela vägen och inga problem med nåt han trampar glatt på.
Jag och mamma bekantade oss mer med nya hästen i stallet, Denise. En lite osäker ett-åring och det är helt förståeligt att hamna i nytt stall och ingen av de gamla kompisarna följde med.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0