17/12 2016 Träningar på Humlegården-Matteus 683

Tyvärr lite foto från dagen då kameran inte ville fungera bra. 

Börjar med Matteus träning. 

Vi har jobbat med att jag ska leta efter en bra takt hela tiden jag rider så att han inte blir trippig. Han ska ridas ihop lite till nu och inte vara så öppen. Känns som att det inte är lika svårt som med en häst som gärna går bakom lod. Här har jag mer att plocka ihop med lite mer hjälp bakifrån. Lite flummig beskrivning kanske...

Bjuder på film, be nice!


Fortsatte med arbetet med att flytta också och det flyter på bättre. 
 
Jag står oftast upp när jag galopperar och rider lätt i traven för att skona hans rygg, han är ju inte gammal men nu ska vi börja sitta lite mer varje pass och träna på att samla mer. Kul när det går framåt. 

 



Kommentarer
- Erika

Han är så liten o söt :D
Du är duktig du sandra kämpa på.

Svar: Tack! Ja jag älskar den här lille killen!
Sandra Wickström

2016-12-18 @ 11:00:17
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0