13/12 2016 Måndag i full fart

Vi började dagen med att försova oss och sen krånglade pappas bil så en mindre bra start på dagen. Jag hade nationellt prov i matte och blev godkänd. Nu sätts betygen och jag är så glad att jag tagit mig igenom denna termin!

Svinkallt ute på kvällen och det var snöblandat regn som kom från sidan, brrrrrr.

Harry Barry
Jag började med att rida Harry Barry. Han satt fast lite grann på höger sida men det var lätt att rida loss och sen var han så mjuk och fin. Planen är nu att bygga styrka och kondition på fina Barren.

Bolt "Gullet"
Mimmi och mamma jobbade ett pass med Gullet. Han älskar beröm den lille killen. Spänner sig en del när det är dags för galopp så här gäller det för Mimmi att bara lotsa honom lugnt och ge beröm så att han slappnar av.

Money Boy
Boyan fick galoppera ganska kravlöst på banan mest för att få röra på sig. Kan rida denna killen i timmar.
 

Valentina
Moa jobbade med Valentina på banan samtidigt som jag red på Boyan. Lugn tjej igår.

Carisma
Moa red ett pass på Carisma. Mycket lösgörande som Emma sagt att de ska jobba med.
Carsima ser jättefin ut Moa, bra jobbat!

Chanel
Moa red Chanel också ett pass på banan.

Tack pappa för att du lyckades hålla stor del av ridbanan lite mjuk och ridbar!

Mamma körde Novafonen på Collin. Fortfarande lite spänd i muskler runt bogen men han får vila och sen kör vi Novafonen för det blir märkbart mjukare.
Här provar Moa:

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0