9/8 2016 Hoppträning - Harry Barry

Igår åkte vi hem till grannar till oss som är hopptränare, Therese Överlien.
Harry kördes av pappa i transporten då vi ville köra Collin ensam nu i början så han vänjer sig att åka lastbil.

Vi som hopptränade:
Carro-Cookie
Mimmi-Collin
Sandra-Harry

Vi fick börja med att värma på en volt tillsammans så Therese fick en överblick om oss som ekipage :)
Sen fick vi en och en gå in på en volt med bommar. Sen blev det en rak linje med 3 hinder på där vi fick jobba med takten för att få jämna språng över.
Här kom vår svaghet fram fort. Jag har svårt att variera steglängden och Harry har svårt att läsa avstånd och veta när han ska hoppa av. Han behöver understödjas bättre av mig just när vi kommer till att hoppa av det får jag träna på, jag måste säga till honom tydligare. Blev lite av och på hela träningen med honom men det är ju därför vi tränar.

Harry är väldigt taktfast och otroligt lydig sa Therese och det stämmer ju. Min läxa blev att träna på att variera steglängd och tempo. Hem och träna!

Karaktärshinder klarar han galant!


Bjuder på en film på Harry, be nice!


All träning med denna ponny är rolig!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0