7/8 2016 Vi jobbar på

Jag och Collin jobbar på. Idag var en spännande dag. Börjar med att han görs i ordning i "min del" av stallet med stängd dörr ner till nya stallet där Mimmi-Vera och Carro-Cookie gjorde i ordning sig.

Vi går ut samtidigt och Collin blir väldigt upprörd när de rider iväg... han hade då Hoopy, Lady, Tasty och Brorsan kvar precis runt honom. Han är blixtsnabb när han vill vända om. Lättar lite i fram och poff sen är vi runt. Får hitta något annat än att vända runt när han krånglar det lärde han sig lite för fort.

När de sen kom tillbaka från uteritten blev han lika tokig igen. Då fick han jobba ett tag tills han lugnade sig.

Lite spänd

Han börjar fatta grejen nu med galoppfattningen åt vänster. på 10 försök så fattade han rätt 8 gånger. Duktig kille.

Vi jobbade idag mycket innanför spåret för han vill gärna "ta stöd i staketet" och vi vill ju att han hittar sin balans själv.

Mycket jobb i trav idag. Jag jobbade på att han ska trava iväg på mina skänklar och inte välja galopp om han blir osäker. Gick fint! Jag provade att öka och korta steglängden också och det gick superbra.

Mycket halter!
 

Struntar i formen utan här är stillhet viktigast.

Ser ni att vi har annat träns och bett?

Remontnosgrimma och vanligt tredelat bett med rörliga ringar. Mycket lugnare i munnen men vi får se hur han är de närmaste träningarna.


Provade också förvänd galopp. Först bytte han till korsgalopp men sen kunde jag rida en kortsida förvänd. Duktig!

Skrittar av på vägen
 
 
 
 
 

Kommentarer
- camilla

Väldigt snygg häst!

Svar: Tack! Jag gillar din häst.
Sandra Wickström

2016-08-09 @ 11:18:45
Blogg: http://camillajarnedal.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0