3/8 2016 Fina Collin

Collin fick ett pass på lilla banan igår. Det blåste väldigt och där i bak var det lite lugnare.

Försöker hitta läget där han är avspänd och inte trycker upp nacken. När jag hittar dit blir han lugnare och håller munnen stängd. Han grejar med mulen när jag rider men han gapar inte och det är viktigast.

Sen kom vi till galoppen och här har han svårt att fatta rätt i vänstervarv. Han fattar helst höger hela tiden. Gäller att behålla lugnet och inte bli arg. Vi satte galoppen ett par gånger och då får han massor av beröm och jag rider lite längre i det varvet för att han ska få mer muskler. I vänstervaret så är han inte alls lika stark som i höger så jag får rida på mer och jag får hjälpa honom mer med balansen.

Är det konstigt att han har jobbigt med galoppen med detta undertrampet?

Högergaloppen

Efter galoppen gick jag tillbaka till trav och började att flytta lite. Korta linjer och bestämmer mig för var jag ska komma ut så att jag inte tar en lång linje och slutar lite var som. Jag måste rida med en plan i huvudet.

Leker lite med ställningen för att aktivera vänsterbak mer. Där krävs ju styrka för att orka i galoppfattningarna.


Visst är han fin!

Samling har han lät för! Inte så bra just nu när han gärna samlar och jag vill att han går fram. När styrkan kommer då kommer vi ha nytta av att han har lätt för samling.
Efter passet så var han riktigt trött i bakbenen han stod låååångt isär med fram och bakben på gången. Lille gubben <3

Väldigt lik min kung Money Boy i ridningen. Hoppas att an kan vara kvar....

 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Shit vad fin! 😍

Svar: Kan bara hålla med :)
Sandra Wickström

2016-08-03 @ 11:13:18
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0