22/8 2016 Jag längtar

Jag längtar verkligen till vi ska ta ut Collin på tävlingsbanorna. Jag tror på att han kan bli bra!
Han har lite nerv och kan stressa upp sig men det kräver ju att jag som ryttare är lugn. Vi försöker utsätta honom för så mycket som bara går just nu genom att åka på träningar med honom mm och han blir lättare och lättare att hantera. Stressade inte alls lika mycket som jag trodde hos Anette tex. Sen blir han stressad i transport så han måste vänja sig.
 

Min uppgift nu framöver är att lära honom att jobba mer med sina bakben. Han har ganska lång rygg och han kommer inte naturligt långt under sig i traven men det ska vi träna på. Samma i skritten här gäller det att träna på att "alltid vara på väg" när man skrittar.

Vad bortskämd man blir när man har en lättlärd häst! Har inte tänkt på det innan men så är det faktiskt!

Vilken galopp!
Lätt i sadeln så att ryggen kommer upp!

Nya sadeln är oljad och det blev skillnad att rida. Jag sitter "mer fast" i sadeln nu.


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0