22/8 2016 Trodde inte det var så mycket jobb!

Jag kan helt ärligt säga att jag inte trodde det var så mycket jobb med att sälja en häst!

Rida och utbilda den är en sak men sen detta med annons, telefon, besök där hästen visas och provas.... massor av jobb och det tar mycket tid. Viktigt att testa hur hästen uppför sig också innan man kan säga hur den fungerar. En häst kan ju vara perfekt på ett ställe men sen ändra sig på ett annat. Viktigt att ha full koll särskilt när det är till barn!

Sen när köpare bestämt sig ska hästen besiktigas och sen ska man träffas igen för överlämnande av hästen.

Samtidigt är det så värt det när man ser att man hittat rätt köpare!
Tänk bara på B Cupid som såldes för nåt år sen till en ung Jorina utan direkt erfarenhet (familj som var hästvan och engagerad) som nu tagit honom via kval till ungponny-SM i hoppning och de slutade 2a i finalen igår på Åby Travbana! Vi är så stolta över dig Jorina och ditt team bakom såklart, grattis!

Vi har just nu 2 st till salu hemma.
Harry Barry och Cashmir
 

Kommentarer
- Caroline och unghästen Stina

Såg det i Ridsport och letade efter ditt namn och ba: "den där Sandra har visst inga gränser! NM i dressyr och SM i hoppning!" SEn kom jag på att ni hade sålt honom. Bra jobbat! Men det är sjukt mycket jobb. Bäst att inte räkna timpenningen ;)

Hur gör ni med folk som vill röntga? MAn förstår ju at köparen vill ha en frisk häst (eftersom det är en jätteinvestering för lång tid framöver) men man förstår ju också ifall säljaren inte går med på röntgen ifall hästen är relativt billig, för då kanske den inte går att sälja sen..?

Svar: B Cupid visade ganska tidigt att det var hoppning han ville hålla på med :)
Jag är inte bra på det där med röntgen mm men det är väl köparens undersökningsplikt?
Ju dyrare häst ju närmare önskemål om röntgen tror jag.
Ingen som köper häst vill ju känna sig lurade... sen kan nog röntgen hitta grejer som aldrig skulle påverka.
Sandra Wickström

2016-08-22 @ 20:37:56
Blogg: http://nouw.com/carolinesh%C3%A4stdr%C3%B6m

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0