20/8 2016 Våran fredag

Stallet som vanligt på fm och sen visade vi Cashmir för en familj.
En jätte trevlig "hästfamilj" som vi lärt känna tack vare Quest kan man säga. Hoppas verkligen på detta! 
Fantastisk liten kämpe lilla Kajsa! You go Kajsa, jag ska heja på dig hela din ridkarriär! Vill du ha nån hjälp med nåt tveka inte att fråga! 

Jag har testat det mesta för att se om lille Cashmir blir busig för det sista vi vill är att han hamnar fel!
Inte ens på stubben passade han på att busa <3


Collin fick gå ett pass för Anette Christensson och vi var lite nyfikna på hur han skulle ta det att åka dit och träna. När vi kom dit gick Moa med honom i ridhuset medans jag satte i hörsnäckan mm. Lite rädd för sin egen skugga det var allt. Gick riktigt bra. Det var en häst i ridhuset när vi kom och sen gick den ut då blev han lite gapig men jag fick order om att bara rida vidare. Han lugnade sig snart sen det sista kom en ny häst och då började han gapa igen men samma nu bara trava vidare och låtsas som ingenting. Fina ord om honom av Anette <3 
Stolt över min kronprins! Tänk vad konstigt det är när man hittar rätt... jag skulle kunna rida Boy och Collin hela dagarna bara för att de är så positiva och glada. Risken är väl att de skulle ledsna big time på mig bara....
 
Vi fick hem en ny ponny i torsdags också... Metod heter han en russhingst som ska ridas till och utbildas. Metod är faktiskt Matteus pappa! Kul att ha båda fina killarna här. Vi har mest bekantat oss med honom på backen idag och i morgon ska han ridas. Tyvärr ingen bild på honom än men det kommer jag lovar.

3 hingstar på gården igen.


 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0