1/8 2016 En ny vecka att ta tag i

Måndag och ny vecka. Ny vecka att ta tag i...... Det känns lite som om luften gick ur mig när jag inte blev uttagen till EM. Landslagsledningen sa att vilka som får rida skulle tillkännages efter SM för SM är en OBS-tävling. Så gick det inte till.... på lördagen på SM så kunde man läsa att några var uttagna och på söndagen så sa ledningen i en intervju på SM runt lunch att laget var uttaget på lördagen redan.... Jag fattar ingenting. Tråkigt att man inte heller fick ett meddelande om hur det blev före det gick ut till alla. Nomineringen ringde de ju om.

Tyvärr blir det inget EM för mig och det pratas åter igen om att Money Boy inte är av internationell typ....
Tyvärr fick ju de som inte gillar honom lite vatten på sin kvarn när han gick på "bara" 65% på Nordiska. Att man sen inte kan se skillnad på hur han var då i Finland och nu på SM kan jag bara beklaga.

Sadelproblemen kunde inte komma mer olägligt.

På NM
 

Ja jag är jätteledsen för detta och känns som att vi måste prestera så mycket bättre för att ledningen ens ska se åt vårt håll. Om man inte gillar honom så kommer han inte få vara med igen hur bra vi än är. Jag har tyvärr inte det psyket att jag inte bryr mig om sånt här.
Om vi backar så är vi tillbaka till i höstas när vi inte ens kom med i utvecklingsgrupperna pga Boy inte var av internationell typ..... Känns ju skönt att vara med i OBS-gruppen i alla fall men det står inte med på förbundets hemsida än.

Jag är så tacksam för att vi fick rida NM och jag önskar så att vi kunde få backa bandet och rida igen men det går ju inte.. Jag vet att det är många tjejer och killar som skulle bli överlyckliga för att få rida Nordiska och jag önskar av hela mitt hjärta att alla som vill det skulle få pröva! En jätte stor och rolig erfarenhet.

På SM

Som mamma säger: Jag får rida så mycket bättre än nu helt enkelt för att bevisa att Money Boy visst hör hemma på de internationella banorna. Vi har en ny vinter framför oss att träna ännu mer på.

Jag är sugen på en ponny till eller en häst att rida juniorklasser på men jag vet att det inte går ekonomiskt tyvärr. Dessa hästar kostar mycket och särskilt om man vill ha en som är "färdig"

Jag vill lyckönska de som är uttagna att åka till EM. Duktiga ekipage allihop och missunnar INGEN av dem den resan, alla superduktiga! Lycka till Clara, Ebba, Linnéa och Victoria (reserv Moa), sikta på medalj! You go Girls!

 




Kommentarer
- J.

Jag förstår din besvikelse med tanke på er fina prestation under SM!! Jag förstår att det är svårt, men försök att blicka framåt!!! Träna på som du gör och bli ännu starkare- Du tillhör redan toppen! Men alla kan alltid bli ännu bättre! Och du har dessutom många år på dej!! 🌟 Träna, träna och träna- För att sedan slå dem på fingrarna 😃👌

Svar: Ja jag ska träna och visa att han är bäst! ;)
Sandra Wickström

2016-08-01 @ 14:45:14
- Caroline och unghästen Stina

Jag blir så ledsen av att läsa detta Sandra. Vet inte heller vad man kan säga som blir tröst när du har dina planer och drömmar som du jobbar mot här och nu. Jag är iallafall övertygad om att Boy är värd dina ansträngningar och att om du bara fortsätter träna, tävla och kämpa som du gör så kommer folk tids nog att kasta hästar efter dig ;)

Det kanske låter klyschigt, men vi har alla våra svackor och ibland känner man sig liksom redo för
mer än vad livet kan erbjuda just där och då. När man ser tillbaka på sådana stunder där allt inte var som man önskade, inser man att man lärt sig något av dem med.

Hang in there!

Svar: Jag ska visa att Money Boy är värd att satsa på! Tack! ❤❤❤
Sandra Wickström

2016-08-03 @ 16:35:40
Blogg: http://nouw.com/carolinesh%C3%A4stdr%C3%B6m

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0