12/8 2016 Collin igår

Jag red Collin ett pass på banan igår innan vi åkte till equiterapeuten. Lite låsningar hade han inga stora grejer.
Låsningarna förklarar varför han har svårt med vänstergaloppen.

Tycker fortfarande att han är lugnare i munnen på vanligt tredelat bett och remont men får ge det några dagar till. Han hade låsningar i käken och det kan ju påverka att han vill gapa också. 


Jobbar med att öka och minska steglängden i trav och han inte ska ta alla framåtdrivande hjälper betyder galopp.

 
Lydig som han är så fattar han galopp när jag ber om det och det blir oftast rätt galopp.
 
Tränade på att flytta honom och det går bättre och bättre.


Han är så härlig att rida min prins!


 
 

Kommentarer
- Matilda

Nya stövlar?

Svar: Ja :)
Sandra Wickström

2016-08-12 @ 21:24:04
- Hanna

Är det stövlar från hööks?

Svar: Japp
Sandra Wickström

2016-08-12 @ 21:53:13
- Anneli A

Härligt att höra ..😍 Ni passar så fint ihop ❤️

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2016-08-12 @ 21:56:03

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0