10/8 2016 Fått läxa, bäst att träna

På hoppträningen sist fick jag läxa... att lättare kunna reglera Harrys steglängd och få honom kvickare.

Vi lade ut galoppbommar och i hans bekvämlighetsgalopp så rullar han på 6 galoppsprång men ofta blir det inte hundra bra. När jag lägger upp tempot lite så går han på 5 och kommer perfekt nästan varje gång.
Hade också en sockerbit mitt på banan så att han får tänka lite när han ska hoppa av. Blandade språng kan man säga. Här måste jag bli mer tydlig när jag "pratar" med honom i hoppningen.

Bjuder på film, be nice!


Det blåste storm igår och Harry kan då nån enstaka gång spänna till. Det hände igår men jag red vidare som om jag inget märkt och då jobbar han på som han ska.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0