5/4 2016 Så stolt över kung Boyan

Jag är så stolt över Money Boy som har utvecklats fint under snart 2 år tillsammans med mig.

När han kom gick han inte fram ordentligt och han hade haft felaktig sadel och fått problem av det. Han var spänd och han gillade verkligen inte spö eller tävlingsbanor. Det har varit en utmaning att få utbilda honom från det till nu.
Nu har jag en ponny med ärlig bjudning, ganska orädd, arbetsvillig och det går att träna med spö, tränar också hoppning och terräng.

Vi är nu rankade som 2a i Sverige bland D-ponnysarna och vet ni vad..... det tänker jag njuta av för vi kommer kanske aldrig hit igen! Vi är 2a i alla fall tills den kommande helgen :)
Det kräver mycket jobb att ta sig till nationell nivå och för att sen få resultat där krävs mer. Det är så otroligt duktiga ekipage på den nivån och jag har den största respekt för mina medtävlande. Alla som håller på med hästar vet hur svårt det är att hålla sig kvar på en viss nivå och prestera.



Skulle vara så roligt att tävla utanför Sverige och se hur det går. Kanske Danmark eller Norge... Får fixa FEI-pass till kungen först.
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0