19/4 2016 Jag är ingen bokstavstränare

Det pratas och hånas en del om oss yngre som tar emot hästar för utbildning på nätet. Tråkigt! Jag tycker inte att vi ska pratas ner pga vår ålder. Alla har vi ju olika referenser och det ska man väl vara glad för? Passar inte en kan man byta ju.
Läste Lina Dolks inlägg om detta och jag kan bara hålla med. Lina är 100 gånger duktigare än mig och jag har stor respekt för henne. Skulle gärna lämna häst där om det hade behövts.

Jag har lite referenser med att ha utbildat och tävlat upp ponnys och det är jag stolt över. Blir såklart jätte glad och stolt att man frågar mig om att utbilda och tävla deras hästar. Varför skulle man inte duga pga sin ålder?
Att kunna rida B-ponny upp till storhäst är väl ändå en bra egenskap som man ska vara nöjd med?
Vi behöver fler som tar sig an mindre ponnys så att vi kan hjälpa de allra yngsta i starten av sin ryttarkarriär tycker jag.

Skulle man inte klara av någon häst eller inte passa ihop helt enkelt har man ju ett ansvar som ryttare att tala om det och avsäga sig "jobbet".

Hemma är vi ju 4 st som jobbar med hästarna och alla är duktiga på olika saker och det är våran styrka tycker jag.

Jag tar hjälp av Emma och Pernilla alla dagar i veckan trots att de inte är "bokstavstränare" på pappret. (Vet inte 100 om Anette är det eller inte men det spelar ingen roll) Ett papper betyder inte att man är den mest lämpade.

Att hitta en tränare/ryttare för sin häst är inte lätt men ett tips, hittar du nån som passar stanna där!


 

Kommentarer
- Liselotte

Avundsjuka kan ta sig olika uttryck o om jag inte år helt ute o seglar så är Anette B-Tränare i Dressyr gå in o kolla på Dressyr tränarklubben eller förbundets hemsida 😊 Grattis till rankingen den kan ingen ta ifrån Dig

Svar: Hon har sagt att hon inte är det det iaf men jag ändrar. Tack kram
Sandra A.W

2016-04-19 @ 14:06:30

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0