29/9 2015 Bästa Boyan

Jag är så glad att han är min <3

Just nu tränar jag på att reglera formen och kunna rida Boyan i den högre formen längre. Snacka om att en häst behöver MYCKET styrka innan man kan rida så. Det är så mycket mer än att vara hög i hals/nacke.

Värmer


Här har jag kommit längre och han är mer uppe i formen.

Vilken lycka en längning med spänst och energi hela linjen!
 
Samlad förvänd galopp.

Jag är så glad att jag äger denna fantastiska ponny! Känslan man har när man rider och man vet att man tränat upp honom själv. Svårt att slå den känslan! Så roligt att rida honom nu för han känns så stark och han är med på det jag vill :) 

Innan blev han ju väldigt upprörd om man sa till honom nåt och kan bli det än men det är så mycket bättre nu. På tävling är han känsligare (se bara på DM) men jag börjar komma på hur jag ska hålla honom glad och arbetsvillig. När han blivit upprörd så tar det sån tid att få honom att glömma det och han spänner sig och inget fungerar. Nu kan jag säga till och samtidigt berömma när han gör minsta lilla rätt efteråt och han blir som vanligt snabbare. Så skönt.

För ett år sen t.ex kunde jag hålla i ett spö när jag red men inte använda det, då flippade han ur totalt - nu kan jag använda det - framsteg!

Man får inte glömma att träna på halten. Svårt att få den perfekt men han är i alla fall stilla i halten.
 


 

Kommentarer
- Ida

Ni är bara för söta❤️ Det syns att ni arbetar i harmoni och att ni är trygga i varann😃 VILKET TEAM!!❤️

Svar: Tack bästa ida! ❤❤❤
Sandra A.W

2015-09-29 @ 10:05:23

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0