22/9 2015 Skulle du vara nöjd?

Många tankar hos mig angående detta med att träna sin häst.

Om du satsar mot toppen eller redan befinner dig där tränar du din häst/hästar själv?

Jag tror inte jag skulle hålla på med denna sporten om någon annan skulle göra grovjobbet.
Hur tänker man då? Kan man känna av hästen på samma sätt som den som faktiskt gör jobbet?

Mitt jobb är väl ändå att ha full koll på min häst och var den är i sin träning? Är det inte lätt att begära för mycket eller ge fel signaler om man har beridare?

Jag ser INTE ner på dom som har beridare men kan konstarera att så vill jag inte ha det själv.
Jag skulle inte kunna ha koll på mina hästar då. Visst Emma sitter upp på Boyan tex då och då men aldrig en hel träning. Jag måste lära mig rida tekniskt för jag kan inte rida på styrka och det kräver timmar i sadeln.

Det är viktigt att min ridning finns i hästen när jag ska tävla annars blir det massa missförstånd.

 

 

Kommentarer
- Caroline

Förstår inte direkt ditt inlägg för när man läser din blogg har du ju en eller två "beridare" som rider på dina tävlingsponnyer och häst tex, Mimmi och din syster. Min text är mer att jag inte förstår när du skriver vill inte ha beridare när du lägger ut bilder från när andra rider dina hästar.
Eller är det inte så du menar i texten? Keep up the good working. =)

Svar: Hej. Förstår att det är rörigt.... Boy och Diablo rider jag själv. QP utbildas mer allround så där är upplägget att dom hjälper till.
Jag tror inte jag skulle klara att inte träna dom utan bara tävla. väldigt många rider sällan i vardagen och sen bara tävlar det skulle inte passa mig. Dom som rider behöver rida ganska lika om det ska fungera.
Ska jag tävla dressyr på QP så är det jag som rider mest innan.
Sandra A.W

2015-09-22 @ 18:17:49

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0