15/9 2015 Varför får jag inte till det?

Blir så irriterad på mig själv när jag inte kan rida fram traven bättre på Money Boy.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara honom men man kan säga att han liksom tassar omkring. Alla hans gångarter är ju så mjuka och han rör sig med sån lätthet.I traven så ser man inte att han rör sig så där WOW som man vill se antar jag.

Här är i collectingring i söndags och jag rider han låg.
 
Här har jag satt mer tryck i honom men det där lilla extra fattas.

Ja du Sandra du vet ju vad ni ska träna på i vinter om man säger så.

Jag är riktigt nöjd med att jag kan ha honom lösgjord och att han bjuder bra men lite besviken på att jag tappar lite tryck på banan. Jag rider för dåligt och bara visar runt honom. Vi har ju tränat upp orken så han orkar mer det vet jag ju. Sen på tävling måste man ju rida på vad man har där och då såklart. Ska kolla filmer och se hur jag ska bli bättre.

 
 
 
 

Kommentarer
- Olivia

Jag har haft samma problem, det är så svårt. Har fått fantastiskt bra hjälp av Anna nu, men riktigt klurigt är det!! Men i mina ögon är hans trav väldigt bra på banan ( såg LA:4). Så förstår inte riktigt vad domarna menar egentligen. Men antar att du och domarna kanske ser det själva jag ser ju inte allt ;) men jag tycker att ni är fantastiskt fina och att han har väldigt fina gångarter :)

Svar: Tack olivia! Jag förstår att dom vill ha honom mer kvick i traven men det borde vara samma önskan i galoppen men där är dom nöjda. bara träna på.
Sandra A.W

2015-09-15 @ 13:19:07
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0