27/10 2015 Upp till bevis!

Även om dom som är nära menar väl (får man ju hoppas) så ska vi bevisa att det som sägs inte alltid är sanningen.

Det måste väl ändå vara bättre att rida på en lösgjord häst än att jag rider på spänning och inte kan få ut allt ur min häst... Det finns alltför många som rider på spända hästar. Om han nu inte har bästa schvung nu så kan man träna fram mer och det ska vi göra! 

Värmer (ursäkta bildkvalitet, det är sent på em)

Dags att plocka upp honom.
Jag måste träna mycket på att plocka upp och ha ett tryck som jag klarar av att rida ett helt program. Blandad framgång om jag säger så ;)


En klapp till min kung

Galoppen går lättare än traven
 

Ökningar i traven är riktigt svårt och här brukar jag tappa honom in i galopp.
Men den känslan när han trycker ifrån och lyckas hålla traven är oslagbar!


Många korta viloperioder under ett pass är ett måste


Öppnorna är så mycket lättare när man kommer in rätt och inte stör takten


Sluta


och lite galopp igen


Samla samla för att gå in i en halt.

Iväg i samlad trav - svårt! Träna träna. 


Jag älskar dig Money Boy! 
I stallet vill Boyan alltid gosa. Visst ser det mysigt ut?!
 

 
 

Kommentarer
- Josefin Nilsson

Åh vad fint det ser ut! Riktigt fina bilder! :)

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-10-27 @ 15:00:35
Blogg: http://josefinnnilsson.blogg.se/
- Liselotte

Vet Du vad höjdpunkten på min dag är äta lite Nutella o läsa Din Blogg det e mys varje dag 😊

Svar: Ha ha ha vilken bra höjdpunkt! :)
Sandra A.W

2015-10-27 @ 17:42:54
- Camilla Danielsson

Du är duktig det är bara fortsätta kämpa, även om det känns tungt i bland.. Och att man tvivlar på sig själv, men du kommer igen starkare efteråt.

Svar: Tack för uppmuntran!
Sandra A.W

2015-10-27 @ 20:18:40
Blogg: http://bbqridtravare.blogg.se/
- Emma

haha, lite konstig kommentar kanske men... Drömde att jag red Boy inatt. Vilken känsla! ;) ;D

Svar: Det var ju en jättefin kommentar! Boyan - drömhästen :)
Sandra A.W

2015-10-27 @ 21:35:53
Blogg: http://evaldsson.horseworld.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0