18/10 2015 Working Grålle

Grålle gick sitt 2a pass hos oss igår.


Upplever samma saker idag och han är mycket lugnare i munnen. Rider utan sporrar. 
Jag sitter väldigt lätt i sadeln för att försöka underlätta för Grålle så att ryggverksamhet kommer igång mer.

Han har en väldigt skön dressyrsadel, Knights heter den.
Jag bytte till kortare tyglar för dom han hade var så långa så det fanns risk att jag fick in foten i dom. Var bara lugna jag vet vart jag lade dom så ni får tillbaka dom sen ;)


Detta är en sån där drömponny som är med på allt man tar sig för tror jag. Lyckliga Hannah som har en sån stjärna i stallet. Han är ju inte van vid vårat ganska tunga underlag så han går inga långa pass. Planen är att han jobbas i morgon och sen har han ledigt på måndag. 

 
Har ni sett våran tränare?!
Fia på tronen! Idag ville hon bara att jag skulle samla Grålle ta fram mer av det fina som finns men jag väntar lite tills styrkan kommer. Inte alltid tränaren har rätt ;) 
Fia talade också om att hon vill ha mjuka kuddar att sitta på men vi får ta lite i taget. Handduk blev det idag.

Fia är så fin i sitt täcke sponsrat av Lilla Veterinärinrättningen i Skara! Ägare Malin & Anders Vilhelmsson
Behöver ditt smådjur omvårdnad så finns det inga bättre att åka till. De utför även vaccinationer på hästar. 
 
 
Det enda Grålle gör när jag begär saker är att vifta med svansen. Snäll kille. 

Travar och skrittar av på vägen för att göra ett underlagsbyte. 
 
 
 
 

Kommentarer
- Liselotte

Känns så tryggt att läsa att Du är så noga med underlag osv här hemma är det ju rätt fast men som den kämpe Han är våran Grålle så försöker han ju alltid sitt bästa fine Ponnyn smart o byta tygel 😊 Hälsn Liselotte

Svar: Han jobbar på. Så snäll och verkligen en kanon ponny. lite avundsjuk....
Sandra A.W

2015-10-18 @ 09:09:47
- Hannah G

Det är så himla roligt att du tycker han är fin! Pussa på honom extra från mig!
Kram Hannah ❤️

Svar: stora pussar ska han få. Han saknar sim hannah! ❤❤❤
Sandra A.W

2015-10-18 @ 10:57:43

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0