29/11 2015 Jobb jobb

Igår så var det jobb med hästarna på schemat mm förutom för Moa.
Moa åkte med Juniortoppen på klubben LRK till SIHS (Stockholm Horseshow) är inte vundsjuk alls ;) "Jag är inte bitter" ;) ;)

Diamant och Money Boy fick nya skor och sen började jag med att rida på Diamant efter det.
Han gick fram ännu bättre för skänkeln och det fick han mycket beröm för. Känns ganska dumt att utbilda om inte bjudningen finns det kräver så mycket senare i utbildnigen. Fokus har ju varit bjudning och att få upp formen lite så han får plats med sina framben. Han är lite över tygeln då och då men det är bättre än ihopkrullad och avknäppt.

Carro hjälpte Mimmi med Nogge. Bra jobbat! 

Jag på Boyan och Mimmi på Brorsan var ute på en ganska lång runda. Boyan fick träna kondition. 

Mimmi jobbade med Nikki och Diablo på töm.

 
När man skriver ner såhär vad man gjort hela dagen så ser det inte så mycket ut kanske men ni som har häst vet ju att det tar tid. 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0