23/11 2015 MsvC1

Igår red jag en MsvC1 bland storhästar på klubben Lrk.
Första gången jag red programmet och startade bland stora hästar. jag fick inte rida KM här och det var KM för privatponny i klassen La1. Jag valde att starta i svårare program. Kändes inte bra att rida La1 på Boyan.

Boyan gick på halvfart av vad han kan men vi vann klassen ändå på fina 72,12%.
Piloten måste träna på att tävla.
KM-vinnare blev en storhäst som heter Ernst (minns inte ryttarens namn, sorry) - Grattis!

När vi kom in på banan så spände Boyan sig och ville inte gå till högra hörnet. Jag la ner honom i formen och bara galopperade runt i lätt sits då släppte han den spännigen och gick ut i hörnet. Skönt att lösa det innan startsignal.

Bjuder på film, be nice!


Han slår i sko på tävlingsbanan och det beror på balans bl.a. Inne på banan har jag lite svårt att få tag i honom som på träning. Inte alls konstigt eftersom alla hästar blir annorlunda på tävlingsbanan. Nu ska vi träna på så vi kan balansera upp oss mer.

Fina Hannah satt och skrev åt domaren hela eftermiddagen! Tack Hannah nu kunde jag se vad som stor i protokollet :)

 



Kommentarer
- Liselotte

Full pott Sandra 😊 stort Grattis 💐

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-11-23 @ 13:39:42
- Hannah G

Grattis! Haha bra att någon såg vad det stod 😂😂

2015-11-23 @ 19:28:16

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0