12/5 2015 Svar ang Ponnyderbyt Dagstorp

Alice skriver:
Hej! 
Det skulle vara kul om du skrev lite om derby i dagstorp! Hur det går till, vilka klasser man rider i de olika rundorna i de olika kategorierna, vad du tycker om tävlingen osv. Jag har faktiskt aldrig varit med men ska dit i år. Ska du dit och vika rundor planerar du med vilka hästar? 
Det skulle vara superintressant att läsa, du är verkligen en jätteduktigryttare och min absolut största förebild!

Stort tack för dom fina orden, glad jag blir!
Jag ska försöka mig på att beskriva Ponnyderbyt i Dagstorp men jag är ingen expert!

Jag har varit med 2 ggr. Första året 2013 red jag stora rundan dressyr på Forlan Conquest
Kval 1 La2
Kval 2 La4
Dina kvalprocent bestämmer om man hamnar i A-final eller B-final kallas consolaition har jag för mig.
A-final LaP0 eller cons.-final La4
Cons.final för oss.

2014 startade jag Stora rundan B-ponny med Quest igen. Hamnade i cons. har jag för mig.
Jag red Lilla rundan D-ponny med Money Boy och vi tog oss till A-final tror vi tog en 4e plats....
Lilla rundan går i La1 dag 1, Lagtävlan ponnyallsvankan dag 2 och A-final i La3  cons. går i La1

Jag startade Didrik Gray i Lc-rundan i hoppning och blev 2a efter syrran Moa som blev 2a.

Jag gillar verkligen att åka på derbyt! Jätte kul har det varit och det rekommenderas!
Läs propositionen noga och anmäl dig Alice. Då måste vi ses :)

Vi har anmält:
Money Boy i stora rundan kat. D
S.Diablo i lilla rundan kat D om han är ok vilket jag tror :)
N.Cupido är anmäld till ungponny La på torsdagen och sen ev lilla rundan kat D
B Cupid ska gå ungponny LB på torsdagen med mig och sen ska han hoppas i Lc+Lb under helgen av Mimmi

Fråga om du undrar nåt mer så kanske jag kan svara :)

 

Kommentarer
- alice

jättebra inlägg!jag är anmäld till lilla rundan med Red, stora kändes lite tidigt för oss, om det hade varit i slutet av sommaren skulle det kanske gå:)
det verkar som en underbar tävling, vi får ta och ses!

Svar: Ja det får vi!
Sandra A.W

2015-05-12 @ 11:13:00
Blogg: http://nouw.com/aliceurhagen

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0