8/5 2015 Tränat E2 på Blomman

Igår tränade jag Emlan2 som fick låna bästa Blomman. 

Denna fantastiska ponny! Jag kan inte nog berömma henne. Hon är verkligen en bästa kompis och läromästare. Perfekt till osäkra barn. 



Vi tränar mycket på grunden att kunna rida sin häst ärligt på tygeln. Hon får lära sig att röra på fingrarna hela tiden. Kanske inte så spännande att titta på men det gör att ryttaren hela tiden rider och inte åker. Detta är missat i min grund likaså att hålla om med vaden. 

Vi tränar på nedsittning i trav och galopp och att hon spänner magen. 

Bästa med allt är att när Blomman kom ner på tygeln så berömmer E2 henne direkt innan jag berömmer dom. Känsla har hon!! Så stolt....

Grunden är så viktig så slipper hon backa i sin ridning senare. Hoppas inte dom ledsnar bara för man får nöta in det. Igår hade hon nya fina chaps och dom var lite stela så hon fick lite raka ben men efter några gånger kommer dom sitta bra och inte skava i knävecket. 

E2 och Malin stannade och kollade när jag tränade Boy för Emma. 

- Sandra

Kommentarer
- Anonym

Tack för lånet av finaste Blomman och tack för att vi fick stanna och titta på dig när du red!:-)
Malin och Em

Svar: Bara roligt!❤️
Sandra A.W

2015-05-08 @ 12:05:27
- saga

så gulliga dom är! :')

Svar: Visst är dom! ❤
Sandra A.W

2015-05-08 @ 14:58:33
Blogg: http://sagapaulsson.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0