8/5 2015 Grunden är så viktig!

Det tar sig med hästarna. Igår tränade jag Boyan och QP för Emma. 
Diablo linades igår och han är riktigt fin. 

När Money Boy suger i bettet och är på då kan jag luras av att det känns som om han är stark..... hmmm jag måste lära mig känna skillnaden. Det är STOR skillnad på att rida B-ponny och D-ponny och då ligger ändå inte Boyan på så som man önskar. Emma har varit inne på att det kan vara så att jag tycker dom känns starka när de egentligen ligger på rätt berättade mamma. 
 
Det känns som om mycket av min grund i ridningen fattas.... jag har inte lärt mig att vara rörlig i fingrar/hand hela tiden tex. Jag håller inte om med vaden när jag rider. Skärpning Sandra bara att träna och nöta in detta så jag inte behöver tänka utan att det går automatiskt.

Tråkigt att jag missat detta men det får vi ta igen nu. Man blir aldrig fullärd heller i ridsporten. En tröst just nu ;)
 
Sen är det detta att hitta tajming att stötta upp hästen genom att dutta med spöt.... det är det som jag missar mest just nu på QP. Tur att hästarna alltid vill göra sitt bästa och förlåter mig. 

Här har jag precis duttat i galoppfattningen i ett enkelt byte
 
Detta med att hålla om med vaden är inte min starka sida. Rider jag rätt så kan jag sitta bättre i travökningarna om jag sluter om med vaden. När jag missar det åker knäna upp och jag studsar runt i sadeln.

QP utvecklas i rasande fart och oj oj vilken fin galopp som börjar komma. Med galoppen kommer också orkan i traven :) QP är som en större Boy att rida ungefär. Känslig och vill göra sitt bästa hela tiden. 

Här är det halvbra bara:


Jag hoppas verkligen jag kan sätta grunderna bättre hos mina tjejer än vad jag fått. 


Den här prinsen, Diablo alltså, är inne i en träningsperiod nu och han är fin. Vi har beställt equiteraput till honom för en check och väntar på att han ska komma. Vi märker inget av vrickningen nu så det måste ha varit en vrickning som vi trodde.

 




Kommentarer
- Emelie

Hoppas du får till grunderna, de är ju som du säger så viktiga!

Jag har noterat att dina ben flaxar lite på en del filmer. Blir nog bra med lite träning!

Svar: Ja jätte viktiga.
Sandra A.W

2015-05-08 @ 22:18:54
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0