9/3 2015 Linner Hedwr har tävlat

I lördags tävlade jag Linner Hedwr för 1a gången efter 3 pass ihop innan. Vi startade en Lb1 och fick ihop 60,36%

Kritik: Rör sig trevligt men tappar lite bärighet i galoppen där det blir avbrott. Blir då lite vingligt. Kan bli riktigt bra!

Jag missade sätta halten i slutet på rätt ställe så minus 2 poäng. Slarv av mig. :(

Framridning
Ursäkta dålig kvalitet på korten men det är så dåligt ljus i ridhuset. Ni får stå ut ;)

Jag måste säga att det är en cool hingst som tar det mesta med ro. Jag blev nästan påriden av en tjej på ett sto det enda han gjorde var att humma lite mot stoet. Duktig kille.
Dom som inte ridit hingst förstår kanske inte känslan av ansvar man har på en framridning. Jag sitter nog och styr undan lite för mycket egentligen men som sagt ansvarskänsla. Man ska aldrig rida nära en annan häst men skulle det vara en känslig hingst så kan det förstöra hela framridningen för hingsten. Ston och valacker blir oftast inte lika upprörda.
Spänner hingsten till så tar det ett bra tag att rida loss det.

Camilla och Ida har gjort ett MYCKET bra jobb med Hedwr för han kan möta andra nära och klarar att de rider upp nära bakom utan att tappa allt fokus. <3
 

Här nedan så står Camilla och pratar med mig, syns vem hans fokus ligger på ;)


Camilla gick med mig till tävlingsbanan och han gör ingenting.

I collectingring
När man befinner sig i CR så ska man ta hänsyn till den som är inne på banan tycker jag. När vi red på en kortsida så kommer hon som sitter på CR bakom oss brevid staketet i ökad trav som tur är reagerar han inte på det nåt märkvärt. En sån sak kan förstöra totalt för någon annan. Kan vara bra att tänka på.

På banan
Innan startsignal


Startsignal
Hej

I galoppen så tappade jag honom lite för han är lite obalanserad pga styrka och det får vi träna upp.
Det blir hastigt och ur form då och då. Han bröt av och tog inte mina förhållningar helt men det beror inte på annat än att han saknar styrka.

Min favoritbild:

Nu får vi träna på med denna fina kille och bygga styrka :)

 
 


 

Kommentarer
- isabelle johansson

http://isabelles.horseworld.se/2015/03/07/egen-hast-vs-ridskola/#comments
Ni med egen häst ta åt er och läs skam skam. Speciellt ponny mammor fy..

Svar: Sluta inte drömma!Varför ska jag med egna hästar skämmas? Vad då ponnymammor?
Sandra A.W

2015-03-09 @ 11:51:10
Blogg: http://isabelles.horseworld.se
- Emma

Måste erkänna att jag är lite smått kär i denna fina hingst. :D

Svar: Inte svårt att bli det ;)
Sandra A.W

2015-03-10 @ 11:53:20
Blogg: http://teamferlin.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0