6/3 2015 Det sämsta med sporten

Vad är det sämsta med risporten?

Svaret är några grejer bl.a:
avundsjuka, missunsamhet och att det är så dyrt.
Avundsjuka & missunsamhet
Jag kan bara konstatera att ju äldre man blir och mer medveten om saker runt om ju mer märks avundsjukan mm. Tråkigt att man inte kan glädjas åt andras framgång hur lite/stort det än är. Vi vet ju att det går upp och ner för alla. Nästa gång är det kanske min tur att lyckas....
 


Man kan inte älska alla men man ska respektera alla säger alltid mamma.


Pengar
Jag tycker verkligen att det är tråkigt att allt inom ridsporten är så dyrt plus att det verkar som om man lättare lyckas om man har pengar. Jag kommer från en vanlig familj som inte tjänar mycket pengar men dom pengar som kommer in läggs på hästarna.

Jag har valt att avstå månadspeng mot mer träning.
Vi vet om att det inte är någon ide att tjata om saker vi vill ha. Vi får jobba för det vi vill ha sen spara och önska oss.
Var rädd om utrustningen så håller grejerna längre.

Jag/vi har ju många hästar som vi tränar/tävlar och det kostar massor. Vet inte hur mamma och pappa gör för att ge oss möjligheten men jag/vi är så tacksam.

En sak som jag tycker är riktigt bra är när man placerar sig och får anmälningsavgiften åter. Många säger att det lägger press på barnet att vinna men så upplever jag det inte alls hos oss.
Om jag lyckas placera mig så kan jag starta en tävling till ju :)


Hästen är ju dyr i inköp men den kostar massor sen i vardagen det måste man komma ihåg.

Vad tycker du?

 



Kommentarer
- Eva

Du har en klok mamma! Och du med Sandra!

Svar: 😊
Sandra A.W

2015-03-06 @ 20:28:49

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0