30/3 2015 Tänk va lite beröm gör.

Tänk vad lite beröm kan lyfta mig. Igår förmmiddag red jag 3 st för Emma i ösregn. Jag hade 2 fläckar på kroppen som var torra efteråt usch....

Jag red Speyksbosch Diablo, Money Boy och Linner Hedwr 

Speyksbosch Diablo
S.Diablo gick riktigt bra på lördagen när jag red honom och han var inte mycket sämre igår för Emma. 
Denna ponny börjar bli stark och han verkar gilla att träna hårt bara han får vilodagar i hagen då och då.
Efter kanske 10 min i regnet slutade han attt gå emot  mm i spöregnet och vi jobbade på oavsett väder. Bra träning det händer ju att det är sånt väder på tävling.

Bilder från i lördags, då var det superfint väder. 


Money Boy
När det var Money Boys tur så värmde jag och då säger Emma; Vad har du gjort med honom han är ju jättefin?! Åh va glad man blir när man får lite beröm! Hade Emma sagt att jag skulle rida 3 till efter detta hade jag sagt visst :)

Här måste jag jobba med att få honom kvick kvick kvick jag får inte finåka säger Emma :) Lösgjordheten fixar jag skapligt nu så det är kvickhet som gäller, om jag är kvick blir Boy kvick.
Det blir lätt så att jag tycker att han är lätt att rida mot tex Diablo och då åker jag lite.
Jag har svårt att vara snabb med alla hjälper men det är bara att jobba på.


Linner Hedwr
Camilla och Ida kom med Linner Hedwr. Camilla glad som alltid påpekar att det var såååå bra att det regnar för det gör ju så på tävling ibland. Hmmmmm undrar hur hon känt om hon bytte till 3e hästen i ösregnet? ;) ;)

Camilla har jobbat på jätte bra med Hedwrs galopp den har verkligen blivit bättre! 
Han var mycket mer lättriden igår mot när jag red honom sist. Styrkan kommer :)
Hedwr stannade sen hos oss så jag hinner rida in mig på honom ordentligt. Camilla tog med sig Mimmis Nogge hem och jobbar med honom under tiden. Bra med byte :)
 
Efter träningarna så var det bara att springa in och byta om för att sen äta. Vi hade 45 min på oss för sen skulle vi ju åka på pay and jump i Skara.

 
 

Kommentarer
- Isabelle

Ja, de där jäkla regnet :((

Svar: Så tråkigt med regn!
Sandra A.W

2015-03-30 @ 11:58:39
Blogg: http://nouw.com/inthelandofjoy

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0