26/3 2015 Livet utanför hästarna

Alice skriver:
Det hade även varit intressant om du skrev om hur du ser på livré 'utanför' hästarna, man hinner ju inte vara med kompisar och hitta på lika mycket grejor när man rider.

Ja hur ser jag på livet i övrigt?
Skolan tar ju upp en väldigt stor del av min tid och man kan ju göra roligare saker om man säger så. Jag har inga toppbetyg och tycker att skolan är tråkig. Idrott är bäst.

Jag är ju med kompisarna i skolan som tur är annars skulle det inte vara mycket av kompistid alls.
Jag får ha kompisar hemma på helger/lov mm och det är superbra. Oftast bir det kompisar som gillar hästar.

Jag vill ju verkligen försöka ta mig till toppen inom ridsporten men man får inte glömma av sina kompisar, familj mm för det är viktigt. Dom flesta av mina kompisar håller på med hästar själva så dom har förståelse. :)

Mitt hästintresse har också gett mig nya kompisar som jag säkert inte hade haft annars. Här är kompisarna både yngre och äldre än mig. <3

Ett tips är att vara med i lag i din klubb för det ger nya kompisar. Vi rider för ny klubb i år, LRK och jag ska rida i div 1 laget tillsammans med Olivia G, Stina K, Hanna G och Natascha L och vi har börjat lära känna varandra nu. Kul.

Det roliga med sporten är också att man kan umgås barn-vuxen på någorlunda lika villkor. Skönt att kunna umgås med alla oavsett ålder!
 
 

 
 

Kommentarer
- Ida

Jag är så glad att jag träffade dig❤️ Du är en underbar kompis😘

Svar: Detsamma <3
Sandra A.W

2015-03-26 @ 09:57:42
- Lovisa Magnusson

Håller med dig! Svårt att hinna med allt, men att vara med i lag är ett smart sett för att lära känna nya vänner med samma intresse. Sedan är det ju otroligt roligt att rida i lag och peppa varandra i massor. Sedan blir det ju i princip dubbel seger om man vinner också, hehe ;)

Svar: Ja aldrig fel med dubbel seger ;)
Sandra A.W

2015-03-26 @ 14:00:16
Blogg: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0