25/3-15 Nosgrimmor

Emelie undrar:
Jag har funderat lite över nosgrimmorna ni använder. Varför just denna typ? Sen har jag sett att du har andra när det är tävling, hur tänker du ang det?

Vi prövar oss fram på dom olika hästarna. Ofta börjar vi med remontnosgrimma för den brukar vara bra på dom unga hästarna.

Money Boy
Boyan har remontnosgrimma och det har han haft sen han kom hit. Vi byter bara träns på tävling.
Träning

Tävling

Speyksbosch Diablo
Diablo tränas mest på remontnosgrimma för jag tycker att han går bra med den grimman. På tävlingstränset är det en Aachennosgrimma. Varför? Snyggt och det fungerar. När han kom till mig reds han på Aachen hela tiden. Jag upplever honom som mer nöjd med upplägget vi har nu men vi har också gjort tänder så det kan ju ha en påverkan såklart.

Träning

Tävling
 

Trelawn Flower Girl "Blomman"
Blomman rids med aachennosgrimma. Vi har provat remont men det gillade hon inte alls.

B Cupid
Vi har från början haft Aachen på Cupid men vi har bytt till remont och han gillar den.
I hoppning har han Aachen.
 
 

Kommentarer
- Emelie Andersson

Kul inlägg! Vilken positiv effekt tycker du det är med remontnosgrimman?
Jag har ett micklem men annars bara aachennosgrimmor.. Har typ aldrig tänkt tanken på remont, varför vet jag inte riktigt, så det vore kul att höra lite positivt om dom!

Svar: Vi upplever att dom yngre hästarna blir mindre oroliga i munnen och gärna sänker nacken med remont. den typen av nosgrimma trycker ju inte på några växande tänder eller så.
Sandra A.W

2015-03-26 @ 15:08:22
Blogg: http://workinghorse.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0