25/3-15 2 träningar igår

Igår efter skolan höll jag två träningar. Jätte roligt och jag känner mig lite hedrad att det finns barn som vill träna för mig <3

Först ut igår var en ny liten tjej som heter Emlan med egen söt liten ponny som heter Colibri.

Det är så roligt att lära känna tjejerna :)
Vi jobbade med att hon lär sig att rida på rätt sittben i traven. Lär sig fort.
Galoppfattningar blev det stort fokus på. Ponnyn saknar orken så det är bara att göra massor av fattningar. Ofta blev det fel galopp men viktigast är att hon fattar galopp just nu.
 

Duktig liten tjej som fick i läxa att träna på sittben och galoppfattningar.
 
Direkt efter Emlan så var det Mys tur. My hade med sig sin mormors ponny Turbo.

Turbo är inte så mycket riden så vi har inte galopperat än. Vi tränar på sittben och det går jättebra. Mycket fokus på att My ska försöka hålla honom på en volt runt mig utan att han minskar volten hela tiden.


 

 
 

Kommentarer
- Anonym

Hon är såå lycklig , lika kul varje gång hon tränar att se hur hon utvecklas ,Turbo är inte lätt eftersom han inte är skolad , så det finns lite att jobba med , han är mest körd. Så tack Sandra för allt jobb du lägger på dom 💞💖🐎🌞😍

Svar:
Sandra A.W

2015-03-25 @ 07:35:19

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0