24/3 2015 Min dag igår.

Efter skolan så var det stallet.

Jag började med att lina Glader, Blomman och S.Diablo

Diablo håller vikten och känns pigg och glad. Inget stressad trots att våren är på väg :)

Money Boy reds på lilla banan.
Jobbade med bl.a enkla byten som vi har svårt med. Han stannar upp i skrittdelen. Bara försöka hitta en medelväg här så att vi inte tappar för mycket poäng. Sen har vi ju hans svåraste, skritten. Här får jag vara konsekvent och driva rätt och ge honom plats med halsen så han kliver på bra. Svårt

Sen var det dags för läxor för min del :(

Mimmi red QP på banan.


 


 

Kommentarer
- Anonym

Lägg in nåt pass där du INTE gör själva bytena, utan du rider på fram istället. Tex rid som om du var på gång att göra det enkla bytet, men istället för att byta så skrittar du ett par steg och sedan kvickt igång i trav, alternativt galopp-trav-galopp så han inte alltid tar för givet att det är skritt-byte till ny galopp utan fortsätter framåt med bibehållen energi. Ja hmm... Det var ingen super förklaring men du kanske förstår hur jag menar? Man kan ibland lägga bytet åt sidan helt och enbart under passet fokusera på att han går fram, mycket tempoväxlingar. Reflektera också om han "stannar upp" när du gör en vanlig fattning från trav till galopp? Strunt då i fattningen en stund till och trava på framåt så brukar det släppa sen :)

Svar: Tack snälla set ska jag pröva!!
Sandra A.W

2015-03-24 @ 19:45:21

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0