18/3 2015 Vad visar att du är bra?

Jag fick ju en kommentar med fråga om hur många rosetter mm jag har. Jag orkar inte räkna och sen dela in per häst mm. Egentligen ganska ointressant enligt mig. Det kan nog vara intressant om man är ung och precis i början kanske.

För mig är det prestationen som är det viktiga inte placeringen. Du kan ju placera dig och helt ärligt inte ridit speciellt bra. Hobbe räddade mig ofta på hoppbanan te.x

Jag tycker att alla som tävlar är vinnare. Inte så kul att bli bedömd från domare och publik.

Funderar lite på vilken ritt jag värderar högst hittills och det är svårt att säga.

Speyksbosch Diablo - helt klart vår 1a nationella start.
Med de förutsättningar vi haft så är han helt fantastisk.


Forlan Conquest
Oj här finns många att välja på men vinsten i B-finalen på dressyr-SM med brutna tår och en skänkel som är helt "död" pga olycka 1 vecka innan. Kungen är lyhörd och gör mer än vad jag kan förvänta mig!!

Jag kan skriva länge här om alla hästar och jag måste säga att jag märker att jag värderar dom flesta starter högt så det blir svårt att välja.
 

Förstå mig rätt nu: Jag vill vinna och bli bäst i världen men man måste förstå vilket enormt arbete som ligger bakom och det är många starter innan man står i finalen på OS eller VM.
Man ska aldrig underskatta dom man tävlar mot. Dom tränar lika hårt eller hårdare än du och då visar inte rosetterna vem som kommer lyckas bäst. Hårt arbete ger resultat längre fram.

Om man ska tävla så är det inte om man kommer hem med rosett som räknas utan det är din och hästens prestation. Tänk på att domare och publik har ingen aning om vilken resa ni har.... dom vet säkert inte att din ponny tex stannade på förra tävlingen och denna gången så kom ni runt utan stopp eller att du satt kvar hela banan. Vem är vinnare då? Jo du och din ponny! Kanske vägrade din ponny att gå fram på dressyrbanan sist, att bara ta sig runt och göra grejerna där dom ska göras, ja då är man dagens vinnare i mina ögon.

Jag önskar att alla unga som är i början av sin ryttarkarriär läser detta och tänker efter. Du är en vinnare oavsett rosett eller inte!

Moa <3 <3
Moa har gjort stora framsteg i sin hästvärld. Hon har fått en yngre oinriden häst som hon på ett år fått att vara klar för start på hoppbanan lokalt. Vinnare!

Mimmi <3 <3
Jag kan uppleva att duktiga Mimmi tex inte får cred för allt jobb hon gör med olika hästar. Det händer att de flyttas och då är hästen väl riden och väl förberedd att ridas i alla väder och av vem som helst. De hoppar ofta bra och det där spända som fanns är ofta minst halverat. Hon besitter en egenskap som jag inte har tyvärr, hon är orädd! Hon får också hästar att snabbat att lita på henne och då gör dom stora stora framsteg på kort tid. Mimmi är ju inte lika ofta på tävlingsbanan som jag men hon är den stora vinnaren i mina ögon med framstegen på dessa hästar. Ja Mimmi jag vet att jag inte säger det utan jag mest retar dig ;)  tycker att jag får det för jag är yngst ;) ;) "Är man stor måste man vara snäll" vet du ;)

Här är Mimmi på senaste utbildningshästen hemma, Nijebert´s Cupido som vi kallar QP


 
 
 
 
 



Kommentarer
- Maja

Rolig läsning och jag håller med dig!

Svar: Va roligt . Tack :)
Sandra A.W

2015-03-18 @ 21:35:43
Blogg: http://majawallstrom.se/
- Noomie Sundell

Hur gammal är du egentligen? Hur vettigt inlägg som helst! Fler borde ha den inställningen när de tävlar!(':

Svar: Hej. Jag är 13 år fyller 14 i nov. Vi har ju många unga hästar och man orkar nog inte tävla dom om man måste placera sig.
Sandra A.W

2015-03-20 @ 06:18:01
Blogg: http://lexx.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0