5/6 2015 S.Diablo

Igår red jag Diablo för Emma. Skönt med hennes ögon på oss. Jag blir för passiv i min ridning när jag tränar själv.



Efter att EQ varit och hjälpt Diablo så känns han så mycket bättre! Konstigt att man inte direkt märker att nåt är mindre bra när det kommer krypande. Skillnad om dom blir halta men annars vänjer man sig liksom. 


Vi jobbade mycket på galoppen. Han ska jobba på med sina bakben och ta i fram till bettet.

Vi ska öka upp fodret nu för han har tappat lite tycker vi. Han är ju lite mer hingstig än han varit innan och det drar ofta med sig att de tappar några kilon. De tar vi igen snart viktigt att snabbt se att de tunnar ur. 
Han är ingen dum hingst vill jag förtydliga utan han är mer vaken på andra hästar och talar om att här kommer jag. Jag kan leda honom utan problem.

Att han är mer kille nu tar vi som ett tecken på att han mår som en kung och är stark i kroppen! 


 

Kommentarer
- Engla

Ni är så fina tillsammans ♥

Svar: Tack snälla du!
Sandra A.W

2015-06-05 @ 13:05:23

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0