23/6 2015 Money Boy

Boyan har vilat ca en vecka och han känns så fin nu.
Tränar mycket på att han ska skritta avspänt. Bäst blir skritten när jag håller lite i honom alltså inte helt långa tyglar.

Jag blev lite förvånad när jag kunde samla traven lite extra och behålla trycket i honom :) :)


Då blev ökningarna lite svajiga. Jag måste hjälpa honom bättre genom halvhalter och verkligen ha honom på båda tyglarna lika mycket.

Power i traven :)

Galoppen känns också fin, Han lyssnar och bjuder fint!
 
Sen så tar vi alltid ett par varv i räserfart :)
Det känns att Boy tvekar lite när jag ber honom gasa. Han tar inte i max men det kommer säkert. Inget stort problem men jag vill ju att han ska släppa på kontrollen då och då.

 
 

Kommentarer
- Divorce your horse

Roligt att han känns så fin, ser väldigt bra ut :)

Svar: Tack:)
Sandra A.W

2015-06-23 @ 10:12:24
Blogg: http://divorceyourhorse.se
- Michelle Petersson

Så härligt! Ibland kan en vila göra så gott :D
KRAM

Svar: Ja :) kram
Sandra A.W

2015-06-23 @ 15:05:33
Blogg: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0