15/6 2015 Byta pilot?

Många gånger när man stöter på problem så kan någon annan sitta upp på hästen och lösa problemet. Vad lär jag mig då? 

Missförstå mig inte jag tar gärna emot hjälp men viktigaste av all ridning är ändå att jag kan lösa problemen som kommer själv. Om någon annan alltid löser problemen kan jag ju inte själv och så vill jag inte ha det. Jag sitter gärna på själv och får hjälp av tränare från backen. 

Jag tycker ridningen handlar så mycket om känslan jag får och har jag någon annan som löser problemen vet jag inte vad jag ska känna och sen vad jag ska leta efter eller undvika. Den dåliga känslan behöver jag känna av direkt när det kommer smygande så man med enkla hjälper kan undvika att det blir värre. Ju längre det håller i sig ju svårare att bryta...

Emma är jätte bra på att fånga upp när det börjar gå sämre. Hon ser direkt! 

Finns fördelar att byta pilot också och det är bl.a att tränaren vet vad för häst man sitter på och hur den känns.

- Sandra

Kommentarer
- Olivia

När man sitter på en svår häst är det väldigt bra att någon annan sitter upp på hästen. T.ex Arragon har jag fått rida efter Anna några gånger för att sen få sitta upp och känna hur det ska kännas när han är där han ska vara. Men det är inget som löser problem då han ju snabbt går
Tillbaka till det tidigare om jag inte är med på att korrigera. Så jag ser en enormt stor fördel i att någon annan sitter upp. Inte för att lösa problem utan för att man ska kunam känna hur det ska vara och sen själv lösa problemen.

2015-06-15 @ 20:12:38
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Anonym

En enormt fördel att någon annan rider så att jag vet vilken känsla jag ska sträva efter. Det finns ingen som kan lösa alla problem genom att hoppa upp, efter en stund är dom
Tillbaka som sagt.. Men man kan få en bra hjälp på vägen! Tror dock inte på att någon rider igenom det under en längre tid, utan enbart för att du ska veta vilken känsla du letar efter.

2015-06-15 @ 20:16:59
- Olivia

Oj nu hamnade en kommentar i tre kommentarer, haha! ;) Hoppas du har det bra i grekland förresten! :D

2015-06-15 @ 20:19:31
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Isa

Det är så sant. Jag tycker dock det är bra att få se någon annan på hästen ibland, men inte för att lösa problem. Fast om man slänger upp sin tränare och man har ett problem kanske hon kan ge något tips när hon provat olika sätt... Så lär man sig också på det.

2015-06-16 @ 10:41:38

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0