16/6 2015 Tråkiga regler

Vad är detta för tråkig bestämmelse?
Vi som tänkte rida på welshutställningen i Axvall när det var så nära å allt. :(

Klass 31 Open Welsh Partbred – small (under 148 cm) Hingstar
Öppen för hingstar. Ryttaren skall vara 13 år fyllda för hingstar under 137,2 cm och 15 år för hingstar över 137,2 cm, för övrigt proportionerlig.

Detta innebär att Sandra inte kan rida Speyksbosch Diablo ens nästa år för hon fyller 15 i november 2016.......

Att hon inte får hantera dem från backen förrän hon fyller 16 år förstår jag men rida... hon rider/tävlar honom annars ju. Tilläggas kan att hon hanterar honom bättre än mig. Hon är mycket tuffare och mycket mer konsekvent i hanteringen av hingstar. Jag är alldeles för vek och snäll.



// Marie
 

Kommentarer
- Isa

Vad tråkigt :(

2015-06-16 @ 10:43:14
- terese

Men Mimmi kan vara med på QP?!

Svar: Ja det ska hon kunna vara :)
Sandra A.W

2015-06-16 @ 14:35:00
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Men vad dåligt! Vad kan det spela för någon roll undrar jag...

Svar: Så trist när hon får tävla dem annars :( säkerhetsfråga antar jag. //Marie
Sandra A.W

2015-06-16 @ 17:02:32
Blogg: http://elfstrands.se
- Ingela

Hör med dem om hon inte kan få dispens! Det fick jag när jag red mina hingstar. =)

Svar: Jo vi kan fråga. tack
Sandra A.W

2015-06-16 @ 19:09:50

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0