1/6 2015 Diamant

Red Diamant ett pass idag. Han måste bli kvickare och jag måste rida ihop honom bättre. Han blir stark i munnen för mig. Vilken skillnad det är på häst och ponny! 
Jag orkar inte rida ihop honom särskilt länge :)

Allt blir så stort med honom. Jag är van vid små ponnys ju. Tänk att Quest på 1,21 ersattes av en stor häst.... vem kunde tro det.
 
 
 
 
 

Han vill gärna gå lång och låg och i ett för honom behagligt tempo. Tempot måste jag lära mig att hitta för hans stora kliv gör att jag inte rider på ordentligt. Jag måste rida upp honom i formen och få honom att trampa under sig ordentligt. En roligt utmaning men det kan kännas som om man inte kan någonting för tillfället.

Han blir tung i handen så vi får kolla på ett bett som gör att jag blir lite starkare. Just nu har jag ett tvådelat vanligt bett.
- Sandra

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0