8/7 2015 N.Cupidos start i helgen

Här kommer domarkommentar och foto från QPs start i Färgelanda på måndagen.

Domarkommentar:
Mycket fin och rörlig ponny ganska stadig och bärig. Blev något spänd i galoppen slog bakut, alt irriterad. Du har fin inverkan och sits!

Vi lyckades med att få 2 st ettor i raden i galoppfattning och mellangaloppen. Han ville inte fatta galopp och blev arg på mig. Fick lugna mig och klappa honom sen nya tag då gick det bättre. Han är som jag sagt innan trött i bakbenen. Nu lite vila från jobbiga samlade galoppfattningar i några dagar. Här är jag lite irriterad på mig själv, jag som ryttare måste lära mig att läsa av honom bättre. Kanske hade blivit mer poäng om jag inte krävt för mycket samling utan att han fick bli lite lång som han ville.

På banan innan start

Startsignal

Tack för oss. Sorry för de grova missarna.
 
 

Kommentarer
- Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Så kan det vara! Kom ihåg att ta med dig de bra sakerna och lära dig av de dåliga :)

Svar: Ja det ska jag göra :)
Sandra A.W

2015-07-08 @ 19:58:25
Blogg: http://neapocalypse.se
- Terese

QP ser jättefin ut på bilderna och väl sammanhållen så kör på den ridningen. Missar blir det och vi är lärda att hellre en 8 som brister än jaha-6. Du och QP har varit så stabila så självklart måste ni ju få missuppfatta varandra någon gång.
Vi håller på er!

Svar: Tack
Sandra A.W

2015-07-09 @ 08:41:20
- Jenny

Älskar den här ponnyn och er som ekipage! Berätta mer om vilket bett du tävlar honom på nu. För visst var du inte helt nöjd med hur baucherbettet fungerade på honom?

Svar: berättar i nästa inlägg om QP :)
Sandra A.W

2015-07-09 @ 10:33:13

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0