28/7 2015 Motivation

Som jag skrev nyss så går liksom luften ur en när man nått årets mål. Nu gäller det att ladda om och bestämma sig för nya mål.

Vi har pratat mycket om att många som tävlar inte rider sina hästar själva utan det är tränare, syskon, föräldrar mm som sköter större delen av träningen. Hur kan man vilja ha det så? När dom då når framgång känns det som om man gjort det själv då? Jag har lite svårt att hitta motivationen när man hör sånt.... varför? Varför ska jag slita när så många åker på en räkmacka?

Samtidigt kan jag se det så här: Visst vissa dagar kunde det ju vara lyxigt att någon annan får rida i skitvädret. ;)

Min motivation är ändå tävlingar. Jag älskar att tävla och det är på tävlingarna som man får ett kvitto på att man tränar rätt.

Jag tävlar mot andra såklart men min största motståndare är jag själv. Har alltid nåt mål för mig själv innan tävling. Uppnår inte alltid målen men då får man ta nya tag och försöka igen.

Det måste vara bland det svåraste inom idrotten att tävla med ett djur som sin tävlingskompis.
Nu måste jag hitta motivationen igen.

 



Kommentarer
- Olivia

Jag kan inte förstå ens hur man klarar av att rida sin häst när tränare, syskon osv rider hela tiden. Även om dem rider hästen bra så blir det ju svårt för en själv att rida hästen och veta hur man ska göra i alla lägen. Jag tror på att rida och träna hästen själv så att man hittar alla knappar tillsammans med hästen. Skulle aldrig låta någon annan rida mina hästar - jag vill ju utnyttja alla timmar jag får på ryggen för att kunna utveckla mig!! Jag ger inte bort några ridtimmar som är värdefull träning för mig ;)

Det kan ju inte kännas lika roligt att tävla en häst man aldrig tränar..

Svar: Håller med
Sandra A.W

2015-07-28 @ 08:41:35
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0