23/7 2015 SM dag 4 Money Boy

Sista dagen på dressyr-SM och jag skulle rida kür. Vilken härlig känsla. Lite nervös var jag allt för jag ville inte ha någon mat innan jag skulle rida... jag brukar alltid kunna äta innan.

Så här laddade Boyan upp efter att Mimmi knoppat honom.

Mimmi har fått väckt honom och han görs i ordning

Värmer
Väl på Money Boy så släppte lite av pirret i magen inför finalen. Jag är ju hemma där ;)
Ja jag vet att han går bakom hela tiden nästan i värmningen. Detta får vi jobba med men jag måste just nu rida så för att komma åt honom och jag kan hela tiden variera formen och han är inte avknäppt i nacken som man måste lära sig att se skillnad på.

Collectingring

På banan innan start

Här har jag fått startsignal och ger signal för att starta musiken. Nu kör vi Boyan

Tack för oss!

Jag var före musiken ett par gånger men jag flyttade nån linje lite grann och jag lade in nån volt extra mm.
Tänk att min fina Money Boy går in på banan och är avspänd och lugn igenom vår 1a kür.

Prisutdelning
Alla som red A-final fick en vitrosett och en minnesgåva.
Jag tror vi var 5 st från Västergötland som kom till SM och jag tror att det bara var jag och Olivia till A-final.
 


Tack bästa Boyan för att vi kom till A-final på vårat 1a SM men förhoppningsvis inte det sista.


Tack också till tränare som hjälpt oss att ta oss hit.

Från att ha fått en kommentar i februari om att han bara klarar att gå lokalnivå till att starta nationellt och sen kvala till SM och genomföra det - vilken grej :)

Mål och drömmål
Vägen har inte varit spikrak men det gick - mitt drömmål för Boyan är uppfyllt redan SM 2015.
Målet var att starta SM och rida B-final 2015 och A-final 2016.

Nu ska vi träna mot tävlingssäsongen och SM 2016

 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0