7/1 2015 Bra pass igen

Igår fick Diablo åka med till Wärmagård för 1a gången. Där finns många hästar och det kan bli mycket för en hingst men Diablo överraskade oss.

När vi kom fram så gjorde vi i ordning honom och på nya ställen brukar han vara spänd och inte vilja stå still men igår var det som bortblåst. Gick med mig till ridhuset med sänkt nacke och helt avspänd.

Enda bilden från igår:


Inne i ridhuset var han lika lugn och avspänd. Inga andra ekipage inne men mycket aktivitet utanför som kan störa.

Vi hade bestämt oss för att han skulle få ett enkelt pass och ha alla krafter kvar när vi är klara så det blev programträning. Vi red igeonom La3 och det var en härlig känsla att känna att han är med mig jobbar på bakifrån och t.ex skänkelvikningarna bara flyter :)

Pigga och glada avslutade vi passet och sen fick han äta hö på lastbilen och Quest fick ridas av My som jag skrivit om innan.

Hur lyxigt är det inte att kunna köra en hingst tillsammans med en annan häst utan några som helst problem.

 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Va kul att de gick så bra. :D

Svar: Ja känslan är helt ok ;)
Sandra A.W

2015-01-07 @ 13:14:35
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0