31/1 2015 Speyksbosch Diablo

Speyksbosch Diablo är en underbar häst! 
Min drömhingst sen jag var 10 år. Tänk att han står i vårat stall nu, vilken känsla.

Denna "lilla hästen" som Emma säger har stor kapacitet men så svår att rida. Han är ingen som man bara sitter upp på och han dansar fram. Han är teknisk.


Jag rider mycket på känsla och bara gör så jag har svårt att beskriva hur jag gör. 
Han går gärna med sänkt rygg och mycket beror ju på hur han ser ut i kroppen. Det svåra med honom är att få med bakbenen och att han trampar på själv. Han känns som om han bromsar utan någon anledning. Han söker sig inte direkt fram till bettet utan du får jobba för det. Denna lilla hästen lär jag mig hur mycket som helst på.


Han vill inte att jag sitter ner mycket alls i sadeln utan han vill ha en fjäderlätt Sandra med små fina hjälper men det är inte alltid självklart enkelt. Jag har slitit med denna ponny och det har varit mycket motgång men det ger så mycket. Emma gillar honom och ser vilken stor kapacitet han har och hon har läst honom helt rätt och verkligen hjälpt mig på vägen. Massor av galopparbete för att bygga styrka. 


När galoppen förbättras så utvecklas traven också för han får mer ork. Jag måste få till sitsen så jag inte skumpar på honom i traven. Fjäder är det som gäller!





Detta vackra huvud!



Dom svåraste är ofta dom bästa ;) 

 
 
 
 
 

Kommentarer
- Isabelle Johansson

Otroligt vacker häst kommer och tar den..

Svar: Han är som en sagohäst.
Sandra A.W

2015-01-31 @ 10:57:13
Blogg: http://isabellejohansson.se
- Engla

Alltså han är helt sjuk! Kan sitta och kolla på bilderna hur länge som helst, haha.. En fråga bara, hur långt satsar ni och vad är målet för er?

Svar: Först och främst vill jag ha Diablo stadig i FEI klasserna och en bonus vore att kvala till SM.
Sandra A.W

2015-02-02 @ 18:58:29

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0