30/1 2015 Money Boy igår

Money Boy tränade ju för Emma igår och han sköter sig bra. Älskar den ponnyn.

Jag red fram och Emma korrigerade då och då. Sen kom hon fram till att jag rider honom lite mer med näsan fram sen Nina-träningen (Ninas "order") och det ska jag i dagsläget inte göra då han lätt blir lite för lång och faller isär.

Ändra Sandra! Aldrig gör man rätt ;)

När han blir lång ser det trögt ut och det känns trögt. Han flyter inte fram som han annars gör utan det ser mer jobbigt ut. 

Här är han lite för lång:


Vi tränade på lösgjordheten och att jag är kvick i hjälperna och att han är kvick i benen.
Jag blir gärna lite passiv i ridningen och har en förmåga att hamna i ett för mig bekvämt tempo och jag rider inte som jag ska. Emma ser det direkt och är på mig som en hök.



Älskar att rida denna killen. Han jobbar rätt med bakben och rygg nästan jämt om jag gör rätt. Blir starkare för varje vecka. Igår kunde jag faktiskt lyfta upp nosen något och då visade han verkligen hur stark han blivit sen i november. Härligt att kunna rida så mer än ett par steg.
Emma är så duktig på att se vad vi ska träna på. Skulle kunna rida för henne varje dag.



Detta är livet! <3

 
 
 
 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Han är så otroligt fin :)

Svar: Tack❤️
Sandra A.W

2015-01-30 @ 11:04:44
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Olivia Gustavsson

Magiskt fina som vanligt, hihi! :D

Svar: ❤️
Sandra A.W

2015-01-30 @ 15:38:58
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Gisela

Sååå otroligt fina tillsammans. Verkligen fin modell på ponny.

Svar: Tack! ♡♡
Sandra A.W

2015-01-31 @ 12:58:49

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0