19/1 2015 Trelawn Flower Girl

I helgen har jag haft fotograf (mamma) med när jag red Trelawn Flower Girl eller Blomman som vi kallar henne.

I lördags så snöade det hela passet. Tyckte att hon klev på bra trots mycket blåst och snö.
Fokus på att hon ska ta min hjälp direkt och inte om 30 sekunder
Hon var fin och avslappnad hela passet.

 


Igår red jag henne på banan igen och då tillsammans med Sofia på Strumpan plus Mimmi på Cupid.
Hon var mer spänd direkt från start mot i lördags. Fokuserade på att få henne lösgjord och att hon ska ställa åt höger och vänster. Som ni ser på korten så var det en snöfri söndag :)





När Sofia och Mimmi var klara så valde jag att rida mer och försöka få henne avspänd. Det lyckades efter ett tag. Hon är spänd men gör ingenting. Härlig ponny.

 
 
 


 

Kommentarer
- Linnea

Ja, hon är verkligen en härlig och mysig liten ponny, henne är jag faktiskt lite småkär i. Men det visste du nog redan ;-)

Svar: Hon kan bli eran! ;)
Sandra A.W

2015-01-19 @ 17:41:43
- Linnea

Haha, tyvärr är hon ju lite för liten, annars hade jag och Wilma allt varit bra sugna ;-)

2015-01-19 @ 20:38:18
- Engla

Vilken fin ponny :)
Jagg undrade bara om hur du tänker kring längd på ponny? Finns det någon maxläbgd för varje kategori? Är det skillnad på hoppning och dressyr? Jag vill så gärna höra alla dina tankar kring det! Jag är själv lång och undrar hur lång du är? Svara gärna i ett inlägg!

Svar: Hej och tack så mycket!Nu kan du läsa mitt svar här: http://motosidressyr.blogg.se/2015/january/201-2015-ryttarens-langd.html Kram Sandra
Sandra A.W

2015-01-19 @ 20:54:12

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0