1/8 2015 Bra inlägg om pengar

Här är ett mycket bra inlägg på en blogg jag läser. Håller med henne helt i ämnet pengar.

Jag tycker att många glömmer av vilka det är som betalar för vårat dyra intresse.
Alla märkeskläder som man helst ska ha för att rida bra....... Rider bättre gör man inte men man kan ju få lite högre självförtroende i alla fall.

Missförstå mig inte jag vill också ha märkeskläder, den där dyra sadeln, tränset, täcket mm men jag vet att vill jag ha får jag spara och önska mig.

Tänk att stå på en anläggning med tillgång till ridhus varje dag på året, LYX
Tänk att slippa rida i halv storm och regn från sidan, bara att gå in i ridhuset. Jag vill ändå tro att jag tränar mina hästar lika mycket nu som om jag hade hästarna på en kanonanläggning med allt. Klart någon dag med skitväder så står nog mina mer än på en anläggning med ridhus. Den största vinsten med ridhus på gården är nog ändå all tid man vinner på att slippa åka. Man hinner ju rida 1-2 till på den tiden,

Vi är väldigt tacksamma för att mamma och pappa betalar utan att klaga för våra träningar, tävlingar, stall, foder ja allt ni vet. Jag har avstått månadspeng för att kunna träna mer. är det nåt speciellt jag vill göra gå på bio tex så betalar mamma och pappa det. Vågar knappt tänka på hur mycket vi "kostar" per månad.....

Stort tack också till min mormor som har hjälpt till med att betala ponny. <3

Jag rider inte bättre eller med bättre känsla för att jag har märkesgrejer i alla fall.

 

Kommentarer
- Lovise

Bra inlägg, båda två. Jag tycker du verkar vara en toppentjej, och det är roligt att se att du verkligen tar vara på och är tacksam för den hjälp du får, det är inte så ofta man ser det så tydligt tycker jag =

Svar: Tack snälla du. Jag vet att jag har det bra med mer än en häst osv. Alla kan inte ha det.
Sandra A.W

2015-01-08 @ 08:50:53
Blogg: http://www.LoviseC.wordpress.com
- Erika Pettersson

Det kostar sjukt mycket ned hästar,men in föräldrar verkar satsa helhjärtat på ert intresse så det har ju blivit en familjegrej ni gör tillsammans och umgås via också. :)

Svar: Ja vi hänger alla i stallet osv det är toppen!
Sandra A.W

2015-01-08 @ 09:09:59
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Titti

Kul att du är tillbaka och bloggar igen!! Klokt inlägg detta!

Jag har också funderat kring det här med pengar om du vill kan du läsa det här!/Titti

http://nafetiti.blogspot.se/2014/03/ryttareliten-pengar-eller-inte-pengar.html

Svar: Tack!Jag ska läsa direkt!
Sandra A.W

2015-01-08 @ 11:21:37
Blogg: http://nafetiti.blogspot.se
- CeciliaL

Fint skrivet, Sandra! Skulle bara tillagga att visst kostar det att satsa pa sina barn, men som ridande mamma ar det bara SAAA himla kul att dela hastarna med sin dotter och att hon ar ute och gor roliga saker med mig istallet for att sitta inne och trycka vid nan dator! :) Hoppas val att hon uppskattar det ocksa, men hon ar litet for liten for att tanka speciellt pa pengar (eller vilja ha markesklader for den delen!).

Svar: Så säger mamma och pappa också. Jag gillar att vi gör sakerna tillsammans.
Sandra A.W

2015-01-08 @ 13:35:16

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0