15/1 2015 Fördelar med att satsa

Vad är det för fördelar med att göra en satsning inom ridsporten?

Det finns mycket fördelar med att gör en satsning som jag vill. Framför allt är det roligt och man blir glad av egna och andras framsteg.

- Glädje
Jag blir glad av att hålla på med hästarna. Tänk vad lite kan glädja.... jag kan leva på 3 bra steg i en volt tex i flera veckor. Vi inom sporten är nog experter på att hitta nåt positivt i varje träning/tävling, hur skulle man annars orka alla de timmar man håller på?
Jag blir så glad när någon jag vet kämpat på och sen får ett fint resultat på en tävling eller en träning.

- Hästmaterial
Jag har en stor fördel som har mer än en häst att träna och tävla. Tack till alla som låter mig träna & tävla era fina hästar.

- Planera och prioritera
Jag/vi lär oss att planera och prioritera: vem, hur, vad mm.

- Ansvar
Man lär sig att ta ett stort ansvar för sig själv och framförallt ett djur. Hästens välmående före allt annat!

- Hänsyn
Man lär sig att ta hänsyn till hästen, andra människor mm.

- Människor
Man får lära känna många människor i många olika åldrar och det ser jag som en fördel.

- Ekonomi
Man får lära sig vad allt kostar och att inte ta det för givet. Vill jag ha nåt speciellt får jag föröka spara.

- Känslan
Känslan man får när det bara flyter på är obeskrivlig!
________________________________________________________



Hur ser du på det?

 




Kommentarer
- solryttare

Håller med dig helt och hållet!

Svar: Tur fördelarna överväger!
Sandra A.W

2015-01-15 @ 20:33:13
Blogg: http://www.solryttare.horseworld.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0