14/1 2015 Nackdelar med att satsa

Vad är det för nackdelar med att göra en satsning inom ridsporten?

Det finns mycket nackdelar med att gör en satsning som jag vill. Man måste ha hela familjen med sig och helst kompisarna också för man har ständigt brist på tid.

- Dyrt
här måste HELA familjen vara med på att man gör satsningen. Drömmen är ju fler sponsorer såklart.

- Hästmaterial
Här menar jag att man måste ju ha en häst som kan tränas upp till den nivån man vill nå och det kan man inte riktigt veta förrän man är en bra bit på väg.
Många vill att man ska rida just deras häst helst gratis och det är jätte svårt att säga nej. Jag vill ju rida/utbilda alla jag kan och hade gärna gjort allt gratis om man bara hade råd. Smickrande att få erbjudanden också :) plus att jag lär mig nåt på varje häst.

- Massor av tid går åt
ständigt denna tidsplanering för vad det än gäller. Utbildning av hästen måste få ta tid och ske på hästens villkor!

- Hinner dåligt med kompisar
man får umgås med kompisarna i skolan, övrig tid så är det svårt att hinna.

- Avundsjuka
man får som mest stöd/blir påhejad när det går dåligt har ni tänkt på det? Jag upplever det "stödet" som lite skadeglatt.... Hjälper man någon inom ridsporten så bemöts det ofta med otacksamhet.  

- Skador på hästar och på sig själv
när någon får en skada så tappar man värdefull träningstid

- Prioriteringar & press
svårt att veta att man prioriterar rätt.
Press på resultat från hästägare, jag sätter själv press på mig att man ska gå framåt.
_______________________________________________________________
Denna listan kan jag göra väldigt lång men stannar här nu i detta inlägget.

Hur ser du på detta?


 

Kommentarer
- Anna

Kan hålla med dig med nog alla ovanstående punkter. Det som för mig är största problemet är tiden och förståelsen från vänner. Träning, tävling och bara den vardagliga skötseln av hästar tar ju väldigt mycket tid och hästarna är prio ett för mig i alla lägen. Dock är detta svårt för kompisar att förstå, vilket gör att man ständigt känner dåligt samvete mot dom. Svårt sits liksom...

Svar: Ja precis så.... jag har ju mamma och pappa som sköter mycket men tiden fattas ändå.
Sandra A.W

2015-01-14 @ 15:07:31
- solryttare

Riktigt bra inlägg! Gillar dina inlägg!

Svar: Tack va roligt.
Sandra A.W

2015-01-15 @ 20:34:20
Blogg: http://www.solryttare.horseworld.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0